dimarts, 20 de setembre del 2011

Us agraden els llegums? (II)




Si l'altre dia vam provar a coure fesols, avui ho hem fet amb els cigrons. Parlant amb uns i altres, tothom em deia que si els cigrons son tan durs, que si no es couran, ja sabeu, gent de poca fe. Però jo no m'aturo per quatre comentaris, ben al contrari, a primera hora ja estaven al sol, i a migdia teníem un dinar alternatiu per si de cas no s'acabava de fer. En aquests casos, sempre es pot utilitzar per sopar, encara que els cigrons, de nit, son una mica pesats. La qüestió es que a les dues i mitja quan he anat a fer una ullada, he vist que estaven fets i més que fets!, s'estaven desfent! No deien que eren tan durs?. Amb aquest sol no hi ha cigró que valgui.
Al costat de l'olla he posat un potet amb un ou dins, que a mi m'agrada molt un ou bullit als cigrons. Els ous, al forn solar es bullen sense aigua, com ho feien abans a la cendra de les fogueres. Normalment en un parell d'horetes o menys ja es poden menjar. Es curiós, que quan estan cuits els surten unes piguetes. Es una bona manera de saber quan treure'ls del forn. A més, tenen un gust concentrat que m'encanta. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada